Postkovidová intervencia pre školy s využitím muzikoterapeutických techník. Za posledný školský rok to deti nemali ľahké. Vystavené boli mnohým a rýchlym zmenám. Vysporiadať sa museli s dištančným vzdelávaním, meniacimi sa pravidlami, neistotou, online formou vzťahov, ale aj stratou prirodzených sociálnych kontaktov. Žiaľ, mnohí aj so stratou blízkych osôb a so všeobecnými obavami o budúcnosť. |
||
Táto situácia vyvolala aj zmeny v správaní detí, v ich náhľade na seba a v prijímaní iných. Množia sa prípady úzkostí, frustrácií, fóbií i depresií. Nástupom do školy sa naplno prejavili komunikačné problémy, závislosti na PC a hrách, neochota akceptovať autority, ale aj strata sebadôvery... Sociálna izolácia mala často negatívny dopad aj na fungovanie celých detských kolektívov. Jej negatívne dôsledky sa výrazne prejavujú aj v správaní detských kolektívov. Návrat do relatívne bežného života v postkovidovom období prináša rôzne emócie, rôzne spracovanie situácií, ktorým treba v školskom kolektíve čeliť. | Muzikoterapia vie byť aj tu skutočným pomocníkom. Náš špecializovaný program Každý z nás je unikát prevedie deti hravou formou ťažším obdobím adaptácie, upevňovania pravidiel, budovania atmosféry prijatia a spolupráce. Intervenčné aktivity programu využívajú muzikoterapeutické techniky a prostriedky práve s týmto cieľom. Program Každý z nás je unikát pozostáva zo štyroch stretnutí zameraných na určité špecifické témy: 1. emócie, 2. komunikácia, 3. sebavedomie a 4. podporu. |
|
Ciele programu: Sme jedinečné osobnosti. Máme rôzne prednosti, talenty, nadania. Na vonkajšie podnety reagujeme rôzne, naše emócie sú iné a to je v poriadku. Naučme sa prijať tieto naše rozdiely, porozumieť okoliu a partnerovi v rozhovore. Rešpektujme sa a spolupracujme. Naša inakosť obohacuje nás i celý kolektív. |
Cieľová skupina: 10 až 12 rokov, žiaci piateho a šiesteho ročníka / skupiny po cca 15 detí Periodicita stretnutí: 1x za týždeň/ 4 témy/ á 1 skupina Termín a miesto konania: základné školy po uvoľnení pandemických opatrení, resp. po nástupe detí do škôl. |